Ako na SEO v konkurenčnom odvetví

Aj webové stránky vedia potešiť spotrebiteľov s veľkým kreatívnym bohatstvom. Musíte však dodať Googlu dostatočne relevantný obsah, aby ste získali dôležité hodnotenia stránky. Čo môžete teda urobiť pre zvýšenie viditeľnosti organického vyhľadávania v takom zložitom konkurenčnom odvetví?

Prinášame vám jasné pokyny pre SEO stránky týkajúce sa produktov ako aj nástrahy, ktorým sa musíte vyhnúť.

1. Využite základy SEO

Značka, názov a popisy sú často prvou interakciou, ktorú zákazník bude mať s vašimi produktmi, takže na nich nezabúdajte. Zahrňte kľúčové slová z dlhodobého hľadiska do opisov a uistite sa, že využívate interné odkazy pre posilnenie kľúčových stránok. Taktiež používajte hlavičky na vyzdvihnutie bodov.

2. Súvislosti

Vaše produkty sú spojené so značkou a s vašimi ďalšími produktmi. To všetko patrí pod vašu ponuku. Jednotlivé produkty na seba nadväzujú. Preto aj pri písaní jedného popisu produktu premýšľajte nad tým, ako súvisí s mnohými ďalšími spotrebiteľskými komunikáciami na vašom webe. To je dôležité aj pre informačnú architektúru. Štruktúra stránok by mala umožňovať adresy URL optimalizované pre SEO, ktoré plynú logicky z kategórie na podkategóriu.


3. Vždy píšte jedinečné popisy produktov

Veľa stránok má rovnaký text pre viacero produktov. Tomuto by ste sa mali radšej vyhnúť. Nepomôže to vám, používateľom a ani vašim rebríčkom vyhľadávania. Skúste radšej napísať úplne jedinečný obsah pre každý produkt.


4. Nechajte zákazníkov povedať svoj názor

Recenzie vám pomôžu poskytnúť nový, jedinečný obsah, ktorý spoločnosť Google podporuje. Navyše stránky produktov s recenziami zákazníkov konvertujú o 58 percent viac návštevníkov než ich recenzentov.


5. Testovanie

Nástroje ako optimalizácia Google poskytujú intuitívny spôsob, ako otestovať aj tie najmenšie variácie na vašich stránkach produktov. Aj zmena farby výzvy na akciu môže mať významný rozdiel. Nebudete to vedieť, kým nevyskúšate súbor variácií. Pomocou platených reklám vo vyhľadávacej sieti môžete v prípade potreby zvýšiť návštevnosť týchto stránok a použiť údaje na vytvorenie ďalšieho testu.


6. Mobily sú dôležité

Stránky s produktmi musia byť optimalizované pre mobilné zariadenia. Máme pre vás aj relevantnú štatistiku. Až 57% ľudí neodporučí zle navrhnutý mobilný web. Rýchlosť načítania stránky je nanajvýš dôležitá, pričom 40% zákazníkov tvrdí, že opustia stránku ak sa do troch sekúnd nezobrazí. Projekt Google AMP (Accelerated Mobile Pages) sa stáva rozšíreným v oblasti výsledkov elektronického obchodovania, takže je nevyhnutné, aby bola vaša spoločnosť pripravená.

7. Poskytnite podrobnosti

Spotrebitelia chcú vedieť, čo dostávajú za svoje peniaze. Hlasové vyhľadávanie poskytuje novú príležitosť zobraziť podrobnosti o produkte vo výsledkoch vyhľadávania. Čím bližšie informácie o produktoch poskytnete, ako odpovede na bežné otázky, tým je väčšia pravdepodobnosť, že digitálny asistenti budú používať váš obsah.