Mediálna stratégia: Ako vybudovať značku na sociálnych sieťach

 Sociálne médiá sú rozbehnutý vlak, ktorý sa už nedá zastaviť. Na sieťach je v súčasnosti aktívnych 2,46 miliardy ľudí. Sociálne médiá sa teda stávajú dôležitým faktorom digitálneho marketingového úspechu. 

 

Na to, aby ste boli úspešní potrebujete silnú mediálnu stratégiu. Dnes už spoločnosti zaoberajúce sa sociálnymi médiami ponúkajú služby, kde dostanete komplexne vypracované plány na sociálne siete. Tú sú však body, ktorých je dobré sa pri budovaní značky na sociálnych sieťach držať. 

 

 1. Poďte do toho vo veľkom


Poznáte svoj cieľ? Než sa do sociálnych médií ponoríte, mali by ste si určiť, čo vlastne od toho očakávate. Keď si premyslíte svoje ciele, môžete začať premýšľať, ako môžete sociálne médiá zosúladiť s vašimi ambíciami.

  • siete vás dokážu spojiť s miliardami užívateľov denne
  • vzájomné pôsobenie na týchto sieťach vám dokáže pomôcť určiť, kde sa vaše podnikanie hodí

 

Sociálne médiá sú skvelou platformou pre spustenie a obsadenie nových produktov.

  • môžete vytvárať vlastné kampane a zacieľovať sa na určité demografické skupiny
  • siete ako Facebook či Twiter vám ponúkajú aj platený priestor na vašu prezentáciu, vďaka čomu sa okruh vašich klientov či zákazníkov opäť rozšíri


 



2. Špecifickosť je dôležitá

 
Konkrétne marketingové stratégie môžete rozvíjať  na základe cieľov, ktoré máte vy aj spoločnosť, ktorú chcete osloviť.

Marketingové ciele:

  • zvýšenie povedomia o značke
  • posilnenie angažovanosti značky-to vám pomôže prilákať a udržať si nových zákazníkov a súčasne budovať identitu
  • skúmanie vašich zákazníkov- to vám pomôže pochopiť, čo je najlepšie im prinášať a aké produkty najlepšie vyhovujú ich potrebám


 

 

3. Analyzujte


Analytické softvérové ​​nástroje, ako sú Google Analytics, Hootsuite, Buffer a Crowdbooster, vám umožnia posúdiť či vaša stratégia sociálnych médií funguje. Ak áno, tak už budete vedieť kde a ako presne.

 

Sú to nástroje, ktoré dokážu sledovať potenciálnych zákazníkov, miery konverzie a návštevnosť generovanú z vašich platforiem. Zároveň zistíte či vaše stratégie fungujú a ako sa tomu všetkému prispôsobiť.