Referencie zrealizovaných produktových webov

Produktový web

V rámci rozširovania nášho portfólia produktov a služieb uvádzame novinku nielen v našom portfóliu, ale čiastočne aj na Slovensku. Touto novinkou je tzv. produktový web, čo znamená, že produkt danej spoločnosť má samostatnú prezentáciu so špecifickými aspektami, medzi ktoré patrí napríklad zameranie sa na prezentáciu daného produktu na celom webe, nielen v jeho časti, či potlačenie informácií o firme práve na úkor produktu firmy.

Čo je produktový web:

Možno povedať, že kým samostatné produktové weby sú vo vyspelých krajinách neoddeliteľnou súčasťou marketingu každej profesionálnej firmy, na Slovensku je tento spôsob prezentovania produktov (alebo služieb ako produktov), ešte iba v plienkach. Okrem hlavného faktora, ktorým je pretrvávajúci pesimizmus firiem vo vzťahu k internetu ako potencionálnemu zdroju zákazníkov na Slovensku, bráni masívnejšiemu rozšíreniu tohoto spôsobu prezentácie produktov je to taktiež zvýšená náročnosť na správu viacerých webov, ktoré by danej spoločnosti patrili, zvýšená náročnosť na komunikáciu so zákazníkom, ako aj náročnosť na obsahovú rôznorodosť a bohatosť produktového webu, ktorá je základným kameňom úspechu.

firemný webZákladným cieľom každého produktového webu je podať zákazníkovi všetky potrebné informácie a v konečnom dôsledku mu ponúknuť možnosť kontaktovania spoločnosti za účelom nákupu.

Je potrebné odlíšiť produktový web a elektronický obchod, pretože kým produktový web je zameraný na zákaznícku skupinu, ktorá by sa mala stať stálymi zákazníkmi spoločnosti práve prostredníctvom poskytnutia všetkých informácií a komunikácie priamo na produktovom webe, elektronické obchody sú zamerané skôr na cieľ predať čo najviac tovaru, najrýchlejšie a za najlepšie ceny.

Pre koho je určený:

firemný webProduktový web je najčastejšie vytváraný pre produkty, ktoré nie je možné predávať prostredníctvom elektronického obchodu, prípadne produkty, ktoré sú tak komplexné, že je potrebné vytvoriť samostatný prezentačný web.

Obrovská výhoda produktového webu v prípade jeho správneho vytvorenia je možnosť stavať na kvalite a nie na nízkych cenách. Množstvo zákazníkov totiž vyhľadáva rôzne druhy špeciálnych produktov práve na základe profesionálneho prístupu firmy, jej referencií, či komunikácie.

Príkladom takto predávaných / prezentovaných produktov môžu byť napríklad softvérové produkty, ktoré sú najčastejším produktom prezentovaným na firemných produktových vizitkách vôbec. Komplexnosť softvérového produktu si často vyžaduje napríklad vytvorenie diskusného fóra, slúžiaceho na podporu, no napríklad aj ako skvelá spätná väzba od zákazníkov, či ako zdroj nápadov na rozvoj produktu. Produktový web môže obsahovať napríklad aj videogalériu s kompletnými návodmi, dostupnú buď pre všetkých, alebo len pre registrovaných zákazníkov. Práve výhoda neobmedzeného priestoru na webe určenému iba pre tento produkt je možné daný produkt odprezentovať oveľa komplexnejším a profesionálnejším spôsobom, nehovoriac o konkurenčnej výhode, zvýšenia návštevnosti firemného webu, na ktorý produktový web odkazuje, lepších pozíciach vo vyhľadávačoch a podobne.

Aké sú možnosti využitia produktového webu:

  • Autoservis - pneuservis
  • Hotel - penzión - ubytovanie
  • Kaviareň - bar - reštaurácia
  • Diskoklub - nočný bar
  • Dizajnové a interiérové štúdio
  • Fotografické štúdio
  • IT firmy všetkých zameraní
  • Prezentácia politických strán
  • Wellnes a relax centrum
  • Fitness centrum
  • Kúpele
  • Realitné kancelárie
  • Ambulancie a zdravotníctvo
  • Účtovné firmy
  • Cestovné kancelárie
  • Stavby a rekonštrukcie
  • Doprava a preprava
  • Remeselníci
  • Športové kluby a združenia
  • Poľnohospodárske podniky
Čítať 5934 krát

Ukážky šablón pre produktové weby